15 gode grunner til å jobbe i nettskyene

Lever din bedrift i en verden der regnskapsfører fakturerer på vegne av ditt selskap? Eller kanskje dere benytter et annet fakturasystem enn regnskapsfører – og stikker innom regnskapsfører med permer eller poser fulle med bilag en gang i blant? Har dere løpende tilgang til rapporter og tall på web, eller får dere rapporter tilsendt en gang i måneden per epost?

Det er en rekke fordeler ved at kunde og regnskapsfører jobber i ett og samme system i nettskyen. Her får du 15 gode grunner til å arbeide med Hjelle Regnskap i nettskyene

 

1. Logg deg inn i samme system som regnskapsfører i nettskyen

24SevenOffice tilbyr et komplett forretningssystem i nettskyen, der kunde og regnskapsfører jobber transparent i ett og samme system og på felles plattform i sanntid.

Dette betyr at så fort regnskapsfører eller du som kunde har gjort en oppdatering eller endring i systemet, vil den andre parten automatisk være oppdatert.

 

2. Få unna ting fortløpende

Hva er vitsen med å la ting hope seg opp når du kan få det unna fortløpende?

Med 24SevenOffice kan du sende dine inngående fakturaer og bilag fortløpende til fakturamottaket i systemet. Ergo har du full kontroll – og kan når som helst logge deg inn for å se hva som ligger av bilag i fakturamottaket.

 

cd2dd8a3

 

3. Ta hånd om flere oppgaver selv

At kunde og regnskapsfører jobber i samme system åpner for en rekke muligheter for å skreddersy arbeids- og bilagsflyt tilpasset ditt behov.

For eksempel kan du som kunde ta hånd om flere oppgaver som fakturering, godkjenningsrutiner og betaling av fakturaer – til timeregistrering selv.

 

4. Fortløpende fakturering – bedre likviditet

Med 24SevenOffice er det enkelt å fakturere fortløpende. Så fort en ordre er klar for fakturering er det bare å trykke «fakturer» – og fakturaen blir automatisk sendt til kunde – uansett om du velger elektronisk faktura (EHF), PDF- eller printfaktura som format.

Å fakturere fortløpende, og ikke minst å ta i bruk elektronisk faktura, sammenlignet med for eksempel månedlig kundefakturering – kan ha større innvirkning på likviditeten i et selskap enn det mange bedrifter er klar over.

 

 

 

 

5. Regnskapet som styringsverktøy

At kunde og regnskapsfører jobber transparent i samme system i skyen – legger til rette for at kunder løpende kan ha tilgang til oppdaterte regnskaper. Gjennom å benytte regnskapet og rapporter som et viktig styringsverktøy for virksomheten, har din bedrift de beste forutsetninger for å fatte gode beslutninger med fokus på framtiden, ikke fortiden.

Tiden da du kun fikk tilsendt utdaterte rapporter en gang per måned på epost er altså være forbi.

 

 

6. Bruk regnskapsfører på rådgivning og kvalitetssikring

En viktig forutsetning for at regnskapsfører skal kunne rådgi en kunde på en god måte, er at kunde har forståelse av bedriftens økonomiske situasjon og status. En daglig leder skal ikke måtte være økonom for å kunne benytte regnskapet som et styringsverktøy for virksomheten.

Vårt mål er å gjøre det enkelt for regnskapsførere å spille sine kunder gode. 24SevenOffice tilbyr alt fra enkle til mer avanserte rapporter i sanntid – som gir kunde et godt grunnlag for å diskutere og tolke regnskapsinformasjon fortløpende med regnskapsfører.

 

7. Personlig Dashboard

I 24SevenOffice kan du bygge ditt egendefinerte Dashboard, eller benytte deg av forhåndsdefinerte maler tilpasset ulike behov og bransjer. Her får du en rask og effektiv oversikt over oppdaterte nøkkeltall og aktivitet i din bedrift – uansett om du er på kontoret – eller på farta.

dc594c6b

 

8. Jobb papirløst. Blir kvitt regnskapspermene.

Elektronisk lagring av regnskapsdata i nettskyen, er fra det offentlige likestilt med fysisk lagring av regnskapspapirer. Tiden da du fylte opp egne hyller – eller regnskapsførers arkiv med bilagspermer, kan altså være forbi. Det er opp til deg.

 

9. Sikkerhet

En av mange grunner til at stadig flere regnskapsførere velger nettskyløsninger for seg og sine kunder, er sikkerhet. Det er langt sikrere å lagre data via en sertifisert og profesjonell aktør i skyen, sammenlignet med tradisjonelle IT-løsninger.

 

10. Enklere å håndtere utleggsregning

Fra 1. juli i 2014 bortfalt kravet om at norske virksomheter skulle oppbevare alle bilag og utleggsregninger fysisk. Dette legger blant annet til rette for at alle arbeidstakere nå kan levere utleggsregning elektronisk, uten å måtte ta vare på originalkvitteringen etter utlegg i forbindelse med mat, telefon, innkjøp og reise.

Alt en nå trenger å gjøre – er å skanne bilaget eller å ta et bilde av det med telefonen, for så å sende det inn til mottaket i 24SevenOffice. Ergo, nå kan du kaste papirkvitteringene etter at de er skannet og sendt inn i regnskapssystemet.

 

11. Velg regnskapsfører uavhengig av lokasjon

Ved å jobbe i samme system i som regnskapsfører i skya, forsvinner i stor grad behovet for geografisk nærhet til regnskapsføreren. Mange regnskapsførere som bruker 24SevenOffice forteller at de kjører de fleste kundemøter over Skype.

Du vil nok fortsatt ha dine møter med regnskapsfører fra tid til annen, men da vil fokuset være noe helt annet enn å jakte på papirbilag som har tatt uante veier siste periode. En vil jo se framover, ikke bakover.

 

12. Enkelt å integrere mot andre systemer

24SevenOffice har et åpent API, noe som i korte trekk betyr at systemet er tilrettelagt for integrasjoner mot andre systemer – samt du som kunde har mulighet til å utvikle skreddersydde applikasjoner tilpasset eget behov.

Dette betyr at regnskapsførere som benytter 24SevenOffice – kan tilby løsninger og integrasjoner som gjør hverdagen enklere for deg som kunde.

Hva med å få alle ordre fra din nettbutikk automatisk overført til ditt regnskapssystem, klar for bokføring? Eller dagsoppgjør fra din klesbutikk direkte inn i systemet?

24SevenOffice er ferdig integrert mot en rekke store aktører og løsninger, fra bank, nettbutikk, kassesystemer, oppdragshånderting, kampanjeverktøy – til telefoni.

 

13. Skalerbart

Betal per bruker, per måned. Det er helt fleksibelt hvilken funksjonalitet din bedrift – og hver enkelt ansatt skal ha tilgang til.

 

14. Alt i ett system

At regnskapsfører jobber i et regnskapssystem som er en ferdig integrert del av et komplett forretningssystem, gir kunder en rekke fordeler – og stor grad av fleksibilitet.

I stedet for å jobbe med flere systemer som ikke snakker sammen, kan du enkelt ta i bruk integrerte tjenester og moduler i 24SevenOffice – fra RegnskapCRMProsjektstyring til Timeregistrering – med et par tastetrykk.

 

15. Enklere å bytte enn du kanskje tror…

Benytter du i dag en regnskapsfører som ikke henger helt med i tiden, har du flere valg. Du kan oppfordre din eksisterende regnskapsfører til å ta i bruk et system som gjør din hverdag enklere, mer effektiv og gir løpende økonomisk innsikt, eller du kan rett og slett bytte til en regnskapsfører som benytter seg av ledende teknologi. Å bytte er faktisk enklere enn du tror…

I prinsippet er alt du trenger å gjøre for å bytte regnskapsfører å få med deg den inngående saldobalansen, åpne poster på kunde- og leverandørnivå samt kunde- og leverandørregister.

 

 

Spørsmål?

Vil du høre mer om mulighetene som finnes i 24SevenOffice?
Du er velkommen til å kontakte oss på mail eller telefon: 24 02 22 72